Cold Blue Life

درمان شل شدن پوست و افتادگی آن
ساعت ٦:۱٤ ‎ب.ظ روز جمعه ٢۸ تیر ۱۳۸٧
 

  درمان شل شدن پوست و افتادگی آن

 چه عواملی باعث شل شدن و افتاده شدن عضلات بدن می شود؟و از چه سنی؟
آیا برای سفت شدن عضلات درمانی وجود دارد؟

فکر می کنم منظورتان شل شدن پوست و افتادگی آن است . با افزایش سن بافت همبند و چربی زیر پوست تحلیل می رود و قابلیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد . سبک زندگی فرد ، نوع غذاهایی که مصرف می کند و نیز افزایش سن از جمله مواردی است که بر روی آن تاثیر دارد .
براى داشتن پوست سالم، زیبا و شاداب به دنبال کرم ها و ماسک هاى معجزه گر نباشید. اینکه بدانید پوستتان از چه نوع پوستى است و نحوه مراقبت از آن به چه شکل است، قدم اول را برداشته اید. بهترین نوع مراقبت براى پوست هاى نرمال که نه زیاد خشک و نه زیاد چرب است، روزى دو بار شست وشو با صابون ملایم و استفاده از مرطوب
کننده است.
اگر پوستتان چرب است یعنى منافذ آن بزرگ و قابل رویت است و زیاد جوش مى زند، صورتتان را روزى 2 بار با آب سرد و صابون هاى فاقد چربى بشوئید. هر روز مرطوب کننده بمالید و حتماً از لوازم آرایشى فاقد لانولین استفاده کنید.
در صورت داشتن پوست خشک، پوستى که منافذ آن ریز و اغلب پوسته پوسته است، آن را با مایع صابون یا صابون هاى زیتون یا گلیسیرین بشوئید.
هر روز پوست خود را با مرطوب کننده، مرطوب نمائید و از کرم هاى آرایش حاوى آلفا هیدروکسى اسید استفاده کنید که سبب از بین رفتن لایه خشک و مرده خارجى پوست مى شود.
اگر پوستتان جزء انواع فوق نیست یا حساس است یا ترکیبى. پوست حساس پوستى است که به آسانى تحریک مى شود و ایجاد خارش، سوزش و قرمزى مى کند و فقط گاهگاهى جوش مى زند. در این صورت به هیچ وجه از صابون استفاده نکنید و لوسیون هاى شست وشوى ملایم و غیر حساسیت زا را به کار ببرید.اگر هم پوستتان ترکیبى از

نوع چرب و خشک است بدین معنى که در نواحى گونه، دور چشم و گردن خشک و در قسمت هاى چانه، بینى و پیشانى چرب است، صورتتان را روزى ? بار با صابون هاى ملایم و گلیسیرینه و کم چرب شست وشو دهید.گام بعدى براى حفظ سلامت و طراوت پوست رعایت نکات زیر است که به کار بردن آنها شما را در داشتن چهره اى زیبا و دلنشین یارى مى کند:


١- تا مى توانید آب بنوشید. نوشیدن حداقل روزى 12  لیوان آب سموم بدنتان را دفع نموده و در سلامت پوست بسیار مهم است.

٢- مشروبات الکلى و سیگار را قطع کنید.
٣- خواب کافى داشته باشید.
۴- از کرم هاى ضد آفتاب متناسب با پوستتان استفاده کنید. این تصور که در روز هاى ابرى و بارانى پوستتان نیاز به ضد آفتاب ندارد غلط است. در این روزها کرم ضد آفتاب با ? SPF را بر روى پوستتان بمالید.
۵- استرس و فشار هاى عصبى را از خود دور کنید. هرچه بیشتر استرس به خود راه دهید، زودتر از سایرین دچار پیرى زودرس و چروک مى شوید.
۶- به آنچه مى خورید، بیشتر اهمیت دهید. مصرف شکلات و قهوه و سس مایونز را کاهش داده و بیشتر از میوه و سبزى تازه و سویا استفاده کنید. قدم آخر براى رسیدن به پوست سالم و صاف، ورزش کردن است البته نه از نوع دویدن و پیاده روى. ورزش چهره از نیاز هاى طبیعى پوست است و از پیرى زود رس جلوگیرى مى

کند.


نرمش هاى صورت را مى توان در هر زمانى انجام داد ولى بهترین موقع زمانى است که خسته نباشید. ابتدا پوست صورت و گردنتان را با کرم مرطوب کننده (اگر پوستتان چرب است) و یا کرم چرب (در صورتى که پوست خشک دارید) بپوشانید. سپس در کمال آرامش به پشت خوابیده و تمرینات حرکتى زیر را انجام دهید:

١- در حالى که به سقف نگاه مى کنید چشم ها را تا حد ممکن باز کنید و تا ? شماره بشمارید. این حرکت را ده مرتبه، محکم و آهسته انجام دهید.
٢- پنج مرتبه بینى را گرفته و بازدم را از سوراخ هاى آن خارج کنید. ?- پنج بار نیز دهان را باز نگه دارید. به طورى که عضله لب بالا ثابت و در محل خود بماند و آنگاه لب پایین را تا حد امکان پایین آورید. همچنین دهانتان را به سمت چپ متمایل کرده و خمیازه بکشید.

٣- لب ها را به حالت سوت زدن درآورید و به حالت اول برگردانید.

۴- دهان را به حالت فریاد زدن باز کنید و سپس به حال اول برگردانید. این حرکت را ده بار انجام دهید.

۵- دهان و گونه ها را با هوا پر کنید و تا  ١٠ شماره بشمارید، بعد هوا را خالى کنید. این تمرین ساده را ١٠ مرتبه انجام دهید، از پیدایش خط لب ها پیشگیرى مى کند و اگر خطى به وجود آورده باشد، با انجام مرتب این تمرین از بین مى رود.

۶- هر دو ابرو را تا حد ممکن پایین بیاورید. بعد ابروها را کاملاً بالا بکشید و بعد از چند لحظه ابروها را به حالت اول برگردانید.

٧- ده بار نیز با حرکت لب ها، چانه را کاملاً پایین دهید و هر بار پس از چند لحظه مکث چانه را به حالت اول برگردانید.

 

 


 
comment نظرات ()